torstai 3. marraskuuta 2011

Terve!

Vaikka blogistaniassa olen viettänyt hiljaiseloa, on silti ompelukone surrannut.

Talvea ajatellen tein pojalle kaulaliinan. Tämä oli ensimmäinen lajiaan ja mulla hajos vielä kesken kaiken ompelukone... Ompelukoneen lähtiessä huoltoon tältä ketulta jäi siis jalat saumurin leikkuriin, koska niiden ompelu oli ihan mahdoton haaste minulle. Samoin jouduin keskelle laittamaan jatkopalan, koska tästä tuli alunpitäen liian lyhyt. Kangas on paksua polarfleeceä, joten eiköhän lämmitä Suomen talvessa. :)






Tein myös pyynnöstä ruskeasta velourista porkkanahousut ja keltaisesta velourista koiramekon. Pyyntö oli, että koira olisi musta ja kurkistaisi taskusta. Porkkanan tein housuihin tällä kertaa velourista ja paksumpana ja siitä tuli nyt paljon parempi kuin ekassa versiossa. Ja tällainen on lopputulos:



(anteeksi huono kuva...)

Ja koira lähempää


Näiden lisäksi innostuin iltana eräänä tekemään kangassoiroista paitaa pojalle. Noita raitatrikoita mulla on isot kasat ja kaikki ovat vähän sitä kokoluokkaa, että niistä ei enää 92cm paitaa saa leikattua ilman saumoja, mutta yllätys oli suuri kun tästä tulikin ihan kiva. Ja nuo purkkapinkit napit kruunaa koko homman. 
Idea paidan aplikaatioon syntyi Pikkukiisken eräästä kuosista ja Ikean naulakosta. 

Ja pientä hehkutusta: Olen vihdoin alkanut tajuta tuon resorikanttauksen idean. :D Tähän asti olen kartellut sitä kuin ruttoa, mutta näin harjoituksen kautta se alkaa vihdoin sujua edes jotenkin.

Vielä kun sitä ottais itseään niskasta kiinni ja opettelis käyttämään tuon saumurin peitetikkiominaisuutta...

2 kommenttia:

Laziness kirjoitti...

Kettuhuivi on iiihana! Eikä muissakaan ompeluksissa ole moittimista! :)

Perhonen korvanlehdellä kirjoitti...

Tuo jossa koira on taskussa on aivan valloittava, värit ja kaikki.